2015 m. birželio 21 d., sekmadienis

Granola arba Naminiai sausi pusryčiai


Granola vadinamas pusryčių maistas, kurio pagrindinės sudėtinės dalys paprastai yra avižiniai dribsniai, medus, riešutai ir aliejus ar sviestas. Esmė yra juos pakepinti, po ko jie įgauna būtent tokių užpilamų dribsnių konsistenciją. Ir kodėl aš jų iki šiol neišbandžiau pasigaminti (o pasigaminusi pasigailėjau, kad tik dabar juos atradau) buvo tokia gan kvaila priežastis, kad aš granolą labai nesigilindama įsivaizdavau kažką tokio kaip pirktinius muesli dribsnius, tokius sulipusius gabaliukus, limpančius prie dantų, kurie manęs nežavėjo. O šiaip pienu užpilamus pusryčius mūsų šeima visai mėgsta, bet man visuomet galvos skausmas būdavo parduotuvėje išsirinkti natūralesnius, sveikus dribsnius. Net ir dribsniai su sėlenomis turėdavo įvairiausių nekviestų priedų. Apie išpūstus kukurūzus aš net nekalbu (vyras juos labiausiai mėgsta), nes esu girdėjusi nelabai linksmų ir sveikatingų dalykų apie juos. Taigi ėmė ir išsisprendė mūsų virtuvėje vieną dieną ši sausų pusryčių problema! Beje, niekada nesupratau, kodėl tokie užpilami dribsniai vadinasi sausais pusryčiais? Nei jie sausi (na, žinoma, kol jie neužpilti, tol kaip ir sausi, bet tokių mes jų nevalgom), o ir toks šaltas maistas man visada labiau asocijuodavosi su vakariene. Bet šitos naminės granolos aš galėčiau valgyti ir pusryčiams, ir priešpiečiams, ir pavakariams :)). O dar kiek jų visokiausių variacijų - pusryčiai pagal kiekvieno skonį. Ir pagaminti jiems prireiks tik 10 min. (dar kepimui plius 15-20 min.). O pasigaminti ne tik kad galime, bet ir privalome su rezervu savaitei į priekį. Žodžiu, vien pliusai. Taigi štai granola ir jos gaminimo principai. Vieną savaitę granola su riešutais, kitą su džiovintais vaisiais, trečią su šokolado gabaliukais, o ketvirtą gal su ruginiais dribsniais? Uf :).

Bazinei granolai reikės:

  • 3 stiklinių avižinių dribsnių / ruginių / miežinių dribsnių (netinka greito virimo dribsniai),
  • prie dribsnių galima įmesti porą šaukštų nevirtų bolivinės balandos sėklų (puikiai ir traškiai apkepa) arba 1-2 v.š. kviečių gemalų ar sėlenų (labiau suklijuos granolą)
  • 70 g sviesto ar ~1/3 puodelio aliejaus kokosų / vynuogių sėklų / tyro alyvuogių / rapsų
  • 1/2 stiklinės medaus ar klevų / agavų / rudųjų ryžių sirupo (baltas cukrus netinka - gerai neįsimaišys į masę)
  • 0,5 a.š. druskos
  • 1 a.š. vanilės ekstrakto
  • ~2 v.š. cukraus (nebūtina)
Galimi priedai (kiekiai gali varijuoti, ypač jei kažką mėgstate labiau, pvz., aš šį kartą dėjau beveik stiklinę saulėgrąžų, taip pat kelis šaukštus chia sėklų - ką turėjau namuose; nedėjau džiovintų vaisių ir riešutų, nes vyras, o ir aš neypatingai mėgstame juos sausuose pusryčiuose):

  • 1/2-2 stiklinės sėklų: lino, sezamo, moliūgo, sorų, chia sėklų, saulėgrąžų
  • 1-2 stiklinės riešutų, kapotų: pekano, migdolų riešutų, pictacijos, lazdyno, graikinių riešutų
  • 1-2 stiklinės džiovintų vaisių: abrikosų, spanguolių, figų, obuolių, ananasų, mango, razinų (jei stambesni, supjaustome smulkiau)
  • 1/2-1 stiklinės stambių kokoso drožlių (smulkios sudegs)
  • galima dar užtarkuoti citrinos/apelsino/greipfrutų žievelės
  • 0,5 - 1 a.š. prieskonių: cinamono, kardamono, muskato riešuto ar imbiero
  • 1/4 stiklinės kakavos (įmaišome prieš kepimą) ar/ir 1 stiklinė šokolado gabaliukų (įmaišome tik po kepimo ir tik granolai atvėsus)

Įkaitiname orkaitę iki 180 C. Pasiruošiame didelę kepimo skardą, padengiame kepimo popieriumi.
Garų vonelėje išlydome sviestą su medumi. Ištirpus šiems, sudedame cukrų (jei naudojame), druską ir vanilės ekstraktą, pašildome iki kol cukrus ištirps. Skystą mišinį užpilame ant avižinių dribsnių, sumaišytų su riešutais (jei naudojame apkeptus, juos įmaišykime tik granolai apkepus), sėklomis, kokoso drožlėmis. Gerai išmaišome! Mišinį paskleidžiame ant kepimo skardos. Kepame 180 C 16-20 min. (kitur rašo 150 C 35-40 min), įpusėjus kepimui būtinai pamaišome. Stebime, kad per daug neapskrustų! Baigus kepti išimame skardą iš orkaitės ir paliekame atvėsti. Įmaišome džiovintus vaisius. Tik atvėsus sudedame į laikymo indą. Beje, granola pasidaro traški tik kai atvėsta. 

Kepimo temperatūra: 180 C.
Kepimo laikas: 16-20 min.

P.s. jei norime gauti muesli tipo gabaliukus, į masę įmaišome išplaktą kiaušinio baltymą, o kepimo metu dribsnių nemaišome.

Skanių pusryčių!



Idėjų semiausi iš čia ir čia.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...