2017 m. birželio 20 d., antradienis

BIRŠTONAS - savaitgalio kelionė ir kodėl verta sugrįžti

Pirmo Birštono paminėjimo istoriniuose šaltiniuose data, Birštono kūrimosi pradžia ir Birštono, kaip respublikinio pavaldumo miesto, pradžia
Vasarą nesiūlau skubėti išlėkti į tolimus kraštus ne tik dėl to, kad vasara Lietuvoje kartais irgi būna graži, bet ir dėl to, kad, neabejoju, jog nesunkiai visus rankos pirštus užlenktumėte, skaičiuodami, kiek dar neaplankėte vietų čia pat, savo šalyje, vertų pamatyti. O jeigu jūsų atostogos jau suplanuotos įprastoje, jūsų mėgstamoje vietoje kažkur prie jūros ar ežero, būtinai išnaudokit geresnius orus gavusį savaitgalį ir pavažiuokit su nakvyne ar tiesiog pilnos dienos kelionei iki Lietuvos miesto ar miestelio, kuriame dar nebuvote. Jei internete nebespėjote susirasti siūlomų lankytinų vietų, tiesiog užsukite į vietinį turizmo informacijos centrą.
O šiandien aš jus noriu įkalbėti apsilankyti Birštone. Mūsų šeimyna taip pat pirmą kartą jame lankėsi turistiniais tikslais - likom maloniai nustebinti ir būtinai grįšim dar kartą. Šis miestas, rodos, tikrai nusiteikęs tobulėti, turi aiškią strategiją ir viziją, didina apgyvendinimo skaičius, stengiasi čia besiplėtojančiam verslui suteikti palankias sąlygas. Turbūt tokio nuoseklaus ir verslaus požiūrio į miestą dėka nuo 2014 metų atvykstančių į Birštoną turistų skaičius šoktelėjo beveik dvigubai.

Savaitgalio kelionė. Kodėl verta apsilankyti Birštone?

1. Visų pirma iš kitų miestų Birštonas išsiskiria tuo, kad bevaikštant po jį galima pasinaudoti ne viena nemokama sveikatinimo procedūra - naudinga visiems, o ir puiki atrakcija vaikams.
Turbūt populiariausia tokia vieta, esanti pačiame miesto centre, šalia bažnyčios - Kneipo sodas. Čia galima savo imunitetą pastiprinti trimis skirtingomis grūdinimo procedūromis: pasidaryti pėdų masažą bevaikštant skirtingų paviršų taku (refleksoterapinis takas), pagrūdinti kojas ir rankas šalto vandens baseinėliuose. Jei esate su mažais vaikais, būtinai numaukit batukus, kojines ir jiems :).
Kneipo sodas ir jo refleksoterapinis takas
Po šios terapijos pabandykite užsukti į netoliese esantį Turizmo informacijos centrą - savaitgaliais jie dažnai vaišina vadinama Kneipo arbata.
Beje, visai netoli Kneipo sodo yra Geltonoji biuvetė (statinys ant mineralinio vandens šaltinio), kur iš krano galima įsipilti mineralinio vandens. Skonis kaip gerai žinomo mineralinio vandens Vytautas, tik vanduo negazuotas. Reikia nusiteikti tokį vandenį gerti :). Tik šio vandens geriau neužlaikykite, nes vėliau jis paruduoja.
Geltonoji biuvetė
Dar viena nemokama sveikatinimo vieta (einant palei Nemuną nuo centro link Eglės sanatorijos) - mineralinio vandens garinimo statinys "Druskupis", esantis centriniame Birštono kurorto parke. Čia garintuvo sienomis teka mineralinis vanduo, kuris garuoja ir taip leidžia kvėpuoti sveikatai naudingų mineralų prisodrintu "jūrinio efekto" oru.
Druskupis
Mineralinio vandens paviljone "Birutės vila" (taip pat centre, einant link Vytauto kalno) yra mineralinio vandens baseinas, fontanas, vandens garinimo siena - Birštono turizmo informacijos centro puslapyje rašo, kad paslaugomis šioje viloje galima pasinaudoti nemokamai, nes objektas yra nekomercinis. Deja, mes apie tai sužinojome jau po laiko :). Patalpose telpa iki 50 žmonių, tad gali būti, kad laiką reikia iš anksto rezervuoti, ypač jei tai vasaros savaitgalis. Pasidomėkite prieš važiuodami.

Pačiame miesto centre (šalia pat Nemuno) galima pasinaudoti ir mokamomis baseino ir pirčių komplekso paslaugomis uždaroje patalpoje - Tulpės sanatorijos gydykloje (vandens gydyklų gėlo vandens baseine). Apsilankymas čia suagusiam žmogui kainuoja 9 EUR, vaikui nuo 3 metų - 4,5 EUR. (baseinas darbo dienomis atidarytas 15.00-20.30, šeštadieniais 10.30-20.30, sekmadieniais 10.30-19.30).

Tulpės sanatorijos gydykla
Beje, užlipkite ir ant Vytauto kalno - atsiveria gražus Nemuno vingių vaizdas. Kalnas praktiškai centre, tad tikrai neužtruksite. Vytauto kalnas, kitaip dar vadinamas Birštono piliakalniu - tai vienas aukščiausių ir žinomiausių piliakalnių Lietuvoje.
Ant Vytauto kalno
2. Miestas nėra didelis, tad po jį drąsiai galima vaikščioti tiesiog pėstute, kita vertus, čia galėsite pasinaudoti ir kitomis transporto priemonėmis: dviračiais, įvairiais keturračiais ar pramoginiais laivais paplaukioti Nemunu.
Pro Birštoną teka Nemunas, krantinė palei jį puikiai sutvarkyta vaikčiojimui, važinėjimui dviračiu ar tiesiog pasisėdėjimui, pramoginiai laivai siūlo apžvalginius plaukimus po Nemuną (suaugusiam ~10 EUR, vaikui ~5 EUR), o keltas gali perkelti į kitą Nemuno pusę (1 EUR/žmogui į vieną pusę), kur dažniau važinėja dviratininkai, arba nuplukdyti iki netoliese esančio skardžio (20 min pasiplaukiojimas, 12,5 EUR/keltą).
Birštono pėščiųjų takai ir vandens transportas
3. Tikrai rasite kavinių/restoranų, kurios siūlo gerą maistą ar skanią kavą.
Mes buvome apsistoję Audenio viešbutyje, kurio kavinės gaminamas maistas pagal atsiliepimus internete yra vertinamas pakankamai gerai. Kiek teko matyti, ir porcijos labai neblogos. Mėsos patiekalai čia kainuoja apie 6-7 EUR, bulviniai blynai 3,5 EUR (internete apie juos sklando ypač puikūs atsiliepimai), bulvyniai blynai su mėsa 4,5 EUR, o dienos pietūs - 3,5 EUR.
Pačiame centre yra populiarus Kurhauzo restoranas - čia užeikite, jeigu norite gurmaniškai paskanauti, bet ir kainos pasikandžios.
Kurhauzo restoranas
Skanių desertų ir kavos atsigerti galima taip pat centre esančioje "Banginuko vaišės" kavinukėje. Čia, jei bus vietos, galima prisėsti ir ant sėdmaišių - tikrai labai jauki vieta ir puikus aptarnavimas, skanūs vafliai, nebloga kava :).
Kavinė "Banginuko vaišės"
Dar viena kavinė skaniai kavai ir ypatingiems desertams, kurioje patys dar nebuvome, bet girdėjome gerų atsiliepimų - tai "Saulės terasa" ant Eglės sanatorijos stogo, 7 aukšte. Kitą kartą žadame būtinai ten užlipti :).
Norit skanių mėsainių? Apsilankykit IKI parduotuvės antrame aukšte esančiame Bir Bur Bar burgerių bare. Burgerių kainos ~4,5-5,5 EUR, bet skoniu, tikėtina, nenusivilsite. Čia yra nedidelė erdvė ir vaikams pažaisti ar papiešti ant lentos.
"Bir Bur Bar" burgerinė
Daugiau per vieną savaitgalį aprėpti nebespėjome, tad ir rekomenduoti arba ne paliksiu kitiems miesto turistams :). Bet kuriuo atveju, grįžti čia dar bent kartą žadame ir mes!

4. Tuos, kas atvyks čia su vaikais, nudžiugins mieste esančios bent dvi erdvios žaidimų aikštelės, kur vaikai pasijaus tikrai laimingi. Viena žaidimų aikštelė yra nuo Kneipo sodo einant link fontanų (į kitą pusę nei Nemunas), tarp daugiabučių namų. Kitą žaidimų aikštelę rasite, jei eisite link Druskupio garinimo statinio, prie pat Eglės sanatorijos, o tiksliau, už jos pastato. Be kita ko, mieste daug kur nauji, platūs šaligatviai, tad vaikams čia patogu važinėti dviratukais ar paspirtukais.
Žaidimų aikštelės Birštone
5. Nuo Vilniaus iki Birštono ~80 km, nuo Kauno iki Birštono 34 km - argi toli, norint apsilankyti mieste, kuriame verta tai padaryti dėl visų aukščiau paminėtų priežasčių? :)
Jei keliaujate su vaikais, pakeliui gali prireikti sustoti. Ir iš savo patirties siūlau važiuojant ilgesnes nei valandą keliones padaryti bent vieną sustojimą vaikams prasilakstyti - jie dažniausiai atsigauna ir daug lengviau nuvažiuoja likusius kilometrus. Sustojimo aikšteles važiuojant iš Vilniaus į Birštoną rasite ~35 kilometre (nedidelė uždara sustojimo aikštelė, kur galima nusileisti ir įbristi į Nemuną), 42 kilometre (kavinė), 55 kilometre (kitoje kelio pusėje, kavinė ir Aukštadvario HE, taip pat baidarių nuoma).
O jeigu turite dar laisvo laiko, važiuodami pirmyn ar atgal, galite suplanuoti užsukimą į Trakus, nes bet kuriuo atveju pro juos pravažiuosit keliaudami į Birštoną.

Tikiu, kad jei su Birštonu iki šiol dar neteko susipažinti, dabar jau jis bus jūsų lankytinų arba must see vietų sąraše :). O dabar dar šiek tiek likusių įspūdžių ir atsiliepimų iš mūsų kelionės.

Nors Birštonas puikus miestas, jis turi ir keletą neesminių minusų. Kiek teko girdėti iš vietinių gyventojų, šiame mieste yra skurdus prekybos centrų skaičius (mums teko matyti tik vieną Norfą, vieną Iki ir Aibę, maximų nėra), nebūna maisto turgaus. Tad vietiniai rimtesniam apsipirkimui paprastai važiuoja į už kelių kilometrų esančius Prienus. Kita vertus, prieniškiai čia dažnai atvažiuoja dėl įvairių renginių, gražių vietų ir vienintelės Birštone esančios maudyklos (Prienuose tokios nėra nė vienos), kuri tikrai yra puiki - erdvus paplūdimys, pasidalinęs į smėlio ir žolės erdves, nuoseklus gilėjimas norintiems pasimaudyti, puiki vieta pasiturkšti ir mažiesiems.
Pliažas Birštone prie trečiojo tvenkinio
Kur apsistoti Birštone yra gana nemažas pasirinkimas, ypač jei norisi atvažiavus visiškai atsipalaiduoti, užsisakyti viešbutį su maistu ir įvairiomis spa procedūromis. Ir, žinoma, jei pinigų, bent tąkart, galėtumėte sau leisti neskaičiuoti :). Turbūt viena brangiausių ir kartu viena populiariausių paskutiniu metu vietų prabangiai apsistoti Birštone - naujasis Vytautas Mineral Spa. Teko girdėti, kad laikas, praleistas ten, vertas kainos :). Beje, jei norite ten apsistoti be vaikų, jie siūlo labai palankias kainas nakvynei mažame dviviečiame kambaryje (small double room). Dar viena prabangesnė vieta apsistoti kurorte - Royal Spa Residence, kainos dviviečiame kambaryje su baseinais, pirtimis ir t.t. nuo 99 EUR. Kitos įstaigos, kurios teikia sveikatinimo paslaugas (Birštono savivaldybės puslapyje išvardintos penkios): "Eglės" sanatorija, "Tulpės" sanatorija ir sanatorija "Versmė".
Mes Birštone buvome apsistoję nedideliame viešbutyje "Audenis". Drąsiai galite čia apsistoti, jeigu nenorite jokių spa ir masažų arba tokias procedūras planuojate užsakinėti kitose, ne apgyvendinimo paslaugas teikiančiose įstaigose. Šiuose svečių namuose kambariai jaukūs, tvarkingi, padengti kilimine danga. Čia už vieną nakvynę dviems žmonėms su vakariene ir pusryčiais tąkart sumokėjome 67 EUR, pirkome per Makalių. Dar nepasinaudojome į kainą įėjusia paslauga išsinuomoti dviračius arba šiaurietiškas lazdas, nes su mažais vaikais tiesiog tuo metu nebuvo galimybės. Todėl jeigu, pavyzdžiui, norėtumėte tiesiog nakvynės dviems ir pusryčių, per www.booking.com sistemą dvivietis kambarys šiame viešbutyje kainuotų nuo 49 EUR. Bet prieš užsisakant nakvynę viešbutyje per kitas sistemas, labai patarčiau visuomet prieš tai pasiskambinti ir į viešbutį, pasitikslinti, kokias jie patys siūlo kainas ir galbūt pasiderinti apgyvendinimo sąlygas, ypač jeigu ruošiatės atvykti su mažamečiais vaikais: galbūt viešbutis leis apsistoti dviviečiame kambaryje su savo maniežu už tą pačią kainą, kaip užsisakant kambarį be vaikų (pvz., užsisakant kambarį per www.booking.com ir pažymint, kad būsit su dviem vaikais, kad ir mažamečiais, kaina iškart pakyla). Šiuo atveju, paskambinus į viešbutį, administracija labai maloniai sutiko, kad kambaryje galėtume apsigyventi su dviem savo mažyliais dviviečiame kambaryje, netgi parūpino erdvesnį kambarį, o atvykus nemokamai gavome ir patalynę mūsų kelioninei lovytei. Neveltui ir internete radome nemažai gerų atsiliepimų apie aptarnavimą, personalą šiame viešbutyje, galiu tam tik pritarti. Viešbutis turi ir kavinę, garsėjančią labai neblogu maistu, į ją gali ateiti ir žmonės iš šalies. Šalia kavinės yra nedidelė žaidimų aikštelė. Beje, viešbutis randasi kiek tolėliau nuo centro (nors pats viešbutis deklaruoja esantis miesto centre), bet turint omenyje, kad pats Birštonas nėra didelis, tai ne problema. Taip pat viešbutis išnuomoja šiaurietiško ėjimo lazdas ir dviračius, gaila, vaikiškų kėdučių (ir šalmų) neturi, tad reikėtų turėti savo.
Viešbutis Audenis (kavinė ir kambarys)
Dar šiek tiek įdomios informacijos apie Birštono istoriją iš turizmo informacijos centro tinklalapio:
Birštonas jau labai seniai gavo kurorto statusą - po ilgų tyrinėjimų ir biurokratinių procedūrų 1854 m. pabaigoje Rusijos vidaus reikalų ministras pasirašė leidimą steigti Birštono kurortą.
Reikšmingiausiu įvykiu kurortologijos istorijoje tapo gydymo purvu Birštone pradžia. Durpes gydomajam purvui atveždavo iš Velniabliūdžio durpyno, o Purvo gydyklos, papuoštos Raudonojo kryžiaus emblema, pastatytos 1927 m. Šis pastatas išliko iki šių dienų ir tapo svarbiausiu Birštono statiniu.
1945 m. Baltojoje viloje gydėsi iš Štuthofo koncentracijos stovyklos grįžęs rašytojas Balys Sruoga. Kaip tik čia jis parašė memuarus „Dievų miškas“. Šeštajame dešimtmetyje prasideda naujų sanatorijų statyba - lankytojams duris atveria sanatorijos „Tulpė“, „Spalis“ ir „Versmė“.
Kurorte nereikia pirkti mineralinio vandens. Tikro nekarbonizuoto mineralinio vandens „Vytautas“ galima paragauti sanatorijų „Tulpės“ ir „Versmė“ biuvetėse.
1992 m. buvo įkurtas  Nemuno kilpų regioninis parkas – vienas didžiausių šalies regioninių parkų, užimantis per 25 tūkstančių hektarų teritoriją. 82 proc. Birštono savivaldybės teritorijos yra Nemuno kilpų regioninio parko teritorijoje.
Moderni Birštono biblioteka, mažutėlė autobusų stotis ir visiems prieinamas pianinas
Birštono šv. Antano Paduviečio bažnyčia
Birštono miesto žemėlapis

Smagių vasaros atostogų ir įsimintinų įspūdžių!

1. Atrodo labai jaukus miestelis ramioms atostogoms. Esu buvusi tik ą kartą, bet labai seniai - matau, kad Birštonas labai atsigavęs ir tikrai išgražėjęs. Reikės vėl užsukti :) O beje, dėl maisto - žiūriu, kad mėsainių jau dabar ne vien Vilniuj rasi, bet ir visuose miesteliuose - kaip koks masinis užkratas :))) Tik va vegetariškų dar nelabai daug kur yra - ar buvo toks pasirinkimas Bir Bur Bar? Kol kas man asmeniškai skaniausią vegetarišką mėsainį radau Grill London: http://www.panorama.lt/parduotuves/grill-london - daug daržovių ir sotu :)

2. Labai ačiū už patarimus! Jau antri metai kaip į Birštoną mini kelionę planuojame pavasarį - kai tik atšyla ir jau po truputį darosi lengviau (ir drabužių prasme, ir emocinės būsenos prasme :) Tik praėjusiais metais kažkaip sugebėjome nepamatyti Druskupio.. Šiais būtinai būtinai reikės, nes taip stipriai norisi įkvėpti tų naujų jėgų po žiemos.. Praėjusiais metais prabuvome birštone net 5 dienas - kažkaip gavosi, kad ištaikėme. Ir buvo taip gerai.. Nes labai faina, kad miestelis nedidelis, ramus, pavasarį dar ir žmonių ne tiek daug kaip vasarą, tai ne skruzdėlynas. Šiais metais, deja, bus tik savaitgaliui, nes abu su vyru imsim atostogas vasarą, tai čia tokios mini atostogos prieš atostogas :D Tiesiog radom neblogą pasiūlymą grynai savaitgaliui:
    https://www.laisvalaikiodovanos.lt/dovanos-pagal-kategorija/savaitgalio-poilsis ir - why not? :) Dar padvejojom, gal į Druskininkus (nes akcija buvo), bet kažkaip po praėjusių metų gėrio į Druskininkus nesinorėjo :)) Darkart ačiū už įrašą - susitinkam Birštone :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...